Αρχική σελίδα

 
 Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΕγγραφήΕγγραφή 
 ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ορθόδοξη Ζωή, κατά τους Αγίους Πατέρες.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4
 
Αυτή η συζήτηση έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε, να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε θέμα σ' αυτή   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή     Αρχική σελίδα -> Από Το Γεροντικόν
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ads






Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 27, 2017 8:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Ads

Επιστροφή στην κορυφή
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 09, 2009 1:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

«ΟΡΕΓΕΣΑΙ ΟΡΘΟΝ ΒΙΟΝ;».

Την ερώτηση κάνει ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος στα «Ασκητικά» του
και μας δίνει και την απάντηση:

«Ορέγεσαι ορθόν βίον; Επιμελού την ταπεινοφροσύνην, διότι χωρίς αυτήν
ορθός βίος δεν δύναται να υπάρξη». Και συμπληρώνει στην συνέχεια:
«Αγάπα την ταπεινοφροσύνην και δεν θέλεις συλληφθή ποτέ υπό διαβο-
λικής παγίδος. Διότι θέλεις γίνει ανώτερος των παγίδων του διαβόλου, επειδή
ανακουφίζεσαι πάντοτε από το οξύτατον πτερόν της ταπεινοφροσύνης».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 10, 2009 1:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

Η ΑΚΑΘΑΡΣΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ.

Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής γράφει στην «Γ´ Εκατοντάδα περί αγάπης» τα εξής:

«Ακαθαρσία του νου είναι πρώτον η ψευδής γνώσις. Δεύτερον η άγνοια κάποιου από τα γενικά, εννοώ την σχέσιν με τον ανθρώπινον νου, γιατί είναι ιδίωμα αγγέλου το να μη αγνοή τίποτε από τα μερικά. Τρίτον, το να έχει εμπαθείς λογισμούς. Τέταρτον, το να συγκατατίθεται στην αμαρτία».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 11, 2009 2:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

Η ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΑΡΕΤΗ.

Στον ΝΕ´ Λόγον του ο
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος γράφει:

« Η μετάνοια είναι η υψηλότερη από όλες τις αρετές και το έργον της δεν μπορεί να τελειώση, παρά μόνον την ώρα του θανάτου. Γι᾽ αυτό η μετάνοια είναι απαραίτητη σε όλους πάντοτε και κανένα όριον τελειώσεως της
μετανοίας δεν υπάρχει…».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 12, 2009 2:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΤΟ «ΛΙΓΟ» ΚΑΙ ΤΟ «ΠΟΛΥ» ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ.

Ο Μ. Μακάριος ο Αιγύπτιος γράφει στην ΜΗ´ Ομιλία του τα
εξής:

«Ο Κύριος θέλοντας να οδηγήση τους μαθητές του στην
τέλεια πίστη τους έλεγε: “ Όποιος είναι πιστός στα λίγα, είναι
πιστός και στα πολλά και εκείνος, που είναι άπιστος στα λίγα,
είναι άπιστος και στα πολλά” (Λουκ. ΙΣΤ´ 10). Τι είναι το “λίγο”
και τι είναι το “πολύ”; Το “λίγο” είναι οι υποσχέσεις για αυτήν την
ζωή, τα όσα δηλαδή υποσχέθηκε να χορηγήση σ᾽ εκείνους, που πι-
στεύουν σε Αυτόν, όπως είναι οι τροφές, τα ενδύματα και τα υπό-
λοιπα, που συντελούν στην ανακούφιση του σώματος, όπως η
υγεία και τα παρόμοια, για τα οποία επρόσταξε να μη μεριμνούμε
καθόλου, αλλά να ελπίζουμε σ᾽ Αυτόν με πεποίθηση, γιατί ο Κύ-
ριος προνοεί για όλα και για όλους εκείνους, που καταφεύγουν σ᾽
Αυτόν. Το δε “πολύ” αναφέρεται στα αιώνια δώρα του αφθάρτου
αιώνος, τα οποία υποσχέθηκε να δώση σε όσους πιστεύουν σ᾽
Αυτόν και μεριμνούν ασταμάτητα γι᾽ αυτά…».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 13, 2009 5:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΙΣΤΕΩΣ.

Αντιγράφω από τον ΚΒ´ Λόγον του Αγίου
Συμεών του Νέου Θεολόγου:

«Το να αποκτήση κανείς την ταπείνωση, συναντά πολλά εμπόδια, που τον
εμποδίζουν, ενώ για την πίστη δεν μας εμποδίζει τίποτε να την
βρούμε. Γιατί αν το θελήσουμε ολόψυχα να βρούμε την πίστη,
αμέσως χωρίς κανέναν κόπο την βρίσκουμε, αφού είναι δώρον
του Θεού και προσόν φυσικόν, μολονότι υπόκειται στο αυτεξού-
σιον της προαιρέσεώς μας».

Εμπρός λοιπόν, ας αρχίσουμε από
την πίστιν, αν δεν έχουμε αρχίσει και κυρίως ας υποταχθούμε
ολοκληρωτικά στον Σωτήρα Χριστόν.


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 14, 2009 6:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΟΙ ΤΥΨΕΙΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ.

Είναι πρακτική και
πολύ σημαντική η διδασκαλία του Αγίου Ιωάννου του Σι-
ναϊτου περί συνειδήσεως, όπου μας λέγει:

«Όταν η συνείδηση παύση να μας ελέγχη για τις αμαρτίες,
ας προσέξουμε μήπως
αυτό δεν οφείλεται στην καθαρότητα, αλλά στην κόπωση και την
άμβλυνση της συνειδήσεως λόγω πλήθους αμαρτιών».

Η συνείδηση έχει δοθή από τον Θεόν στον καθένα μας για να μας
ελέγχη και να μας προστατεύη. Όταν όμως αχρηστευθή και
δεν λειτουργεί, από την μεγάλη μας απιστία, τότε χρειάζεται
προσοχή, γιατί βρισκόμαστε σε θανάσιμον κίνδυνον…


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 15, 2009 3:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΤΟ ΜΕΤΡΟΝ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ.

Αντιγράφω από τον ΙΕ/ Λόγον του Μ. Μακαρίου:

«Το μέτρον του αγώνος σου τούτο είναι, να
μη μοιχεύσης στους λογισμούς, αλλά να αντισταθής μέσα στον νου
σου και να κάνης μέσα σου πόλεμον και αγώνα και να μην υπα-
κούσης μήτε να συνηδονισθής στους λογισμούς σου με την κακίαν.


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 16, 2009 1:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΞΕΡΙΖΩΣΕ ΤΗΝ ΦΙΛΑΥΤΙΑ.

Αυτό μας συμβουλεύει ο
Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής λέγοντας:

«Όταν ξεριζωθή η φιλαυτία (εγωϊστική αγάπη του εαυτού μας),
που είναι αρχή και μητέρα όλων των κακών, καθώς είπα,
συνήθως ξεριζώνονται μαζί
και όλα όσα προέρχονται από αυτήν και όσα την ακολουθούν.
Γιατί όταν δεν υπάρχει αυτή, με κανέναν τρόπον γενικώς ούτε το
παραμικρόν ίχνος ή είδος κακίας δεν μπορεί να υπάρχη».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 17, 2009 2:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΛΙΨΕΙΣ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.


«Όποιος οδεύει στον δρόμον της αρετής», μας λέγει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύ-
ρος (Λόγος ΚΑ/), «πρέπει να ευχαριστή τον Θεόν σε όλες τις θλί-
ψεις, που τον βρίσκουν και να μέμφεται και να κατηγορή τον εαυ-
τόν του και να γνωρίζη ότι για την αμέλειά του, παρεχωρήθησαν
οι θλίψεις αυτές από τον προνοητήν του Θεόν, για να ξυπνήση
τον νουν του ή και διότι υπερηφανεύθη. Και ας μη ταραχθή γι᾽
αυτό, που του συμβαίνει, μήτε να εγκαταλείψη τον δρόμον της
αρετής, αλλά ας μέμφεται τον θάνατόν του, για να μη γίνη σ᾽
αυτόν διπλόν το κακόν. Διότι ο Θεός, που είναι πλήρης πάσης
δικαιοσύνης, δεν είναι άδικος, μη γένοιτο. Εις Αυτόν πρέπει η δό-
ξα στους αιώνες. Αμήν».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 18, 2009 4:46 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΓΗΪΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΚΟΤΙΣΜΟΣ.Η λογική του κόσμου
τούτου γεννά σκοτάδι, μας λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστο-
μος (ΚΔ/ Ομιλία στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον):

«Τίποτε δεν γεννά τόσον σκοτισμόν και σύγχυση, όσον ο ανθρώπινος λο-
γισμός (λογική), που σκέπτεται πάντοτε με βάσιν τα γήϊνα κρι-
τήρια και δεν ανέχεται τον θείον φωτισμόν. Γιατί είναι θολοί και
φαύλοι οι γήϊνοι λογισμοί. Γι᾽ αυτό έχουμε ανάγκη από τις θείες
πηγές, ώστε, αφού κατακαθίσει η λάσπη της φαυλότητος, που
υπάρχει μέσα μας να ανεβή καθαρόν το πνεύμα και να ενωθή με
τα θεία διδάγματα. Πραγματοποιείται δε αυτό, όταν παρουσιά-
σουμε ψυχήν γεμάτη ευγνωμοσύνη και καθαρή ζωή. Γιατί είναι
δυνατόν να σκοτισθή ο νους, όχι μόνον από την άκαιρη περιέρ-
γεια για πολλά πράγματα, αλλά και από την διεφθαρμένη συμ-
περιφορά».


Προσοχή λοιπόν και προφύλαξη από την γήϊνη λο-
γική, που γεννά πολύ συχνά το αντίθεον σκοτάδι.


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 19, 2009 2:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΓΗΪΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΚΟΤΙΣΜΟΣ.

Η λογική του κόσμου τούτου γεννά σκοτάδι, μας λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
(ΚΔ/ Ομιλία στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον):

«Τίποτε δεν
γεννά τόσον σκοτισμόν και σύγχυση, όσον ο ανθρώπινος λο-
γισμός (λογική), που σκέπτεται πάντοτε με βάσιν τα γήϊνα κρι-
τήρια και δεν ανέχεται τον θείον φωτισμόν. Γιατί είναι θολοί και
φαύλοι οι γήϊνοι λογισμοί. Γι΄ αυτό έχουμε ανάγκη από τις θείες
πηγές, ώστε, αφού κατακαθίσει η λάσπη της φαυλότητος, που
υπάρχει μέσα μας να ανεβή καθαρόν το πνεύμα και να ενωθή με
τα θεία διδάγματα. Πραγματοποιείται δε αυτό, όταν παρουσιά-
σουμε ψυχήν γεμάτη ευγνωμοσύνη και καθαρή ζωή. Γιατί είναι
δυνατόν να σκοτισθή ο νους, όχι μόνον από την άκαιρη περιέρ-
γεια για πολλά πράγματα, αλλά και από την διεφθαρμένη συμ-
περιφορά».

Προσοχή λοιπόν και προφύλαξη από την γήϊνη λο-
γική, που γεννά πολύ συχνά το αντίθεον σκοτάδι.


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 20, 2009 3:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΤΟ ΡΑΒΔΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ.


Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναϊτης γράφει στην «Κλίμακά» του
(Λόγος ΚΗ/ περί προσευχής) τα ακόλουθα:

«Όποιος κρατά στα χέρια του το ραβδί της προ-
σευχής δεν πρόκειται να σκοντάψη. Αλλά και αν ακόμη σκοντά-
ψη, δεν θα πέση εντελώς. Διότι η προσευχή είναι ένας ευσεβής τύ-
ραννος του Θεού. Την ωφέλειαν εκ της προσευχής μπορούμε να
την καταλάβουμε από τα εμπόδια, που μας φέρνουν οι δαίμονες
κατά τις ώρες των Ακολουθιών. Τον δε καρπόν της προσευχής,
από την ήττα του εχθρού καθώς το λέγει και ο Ψαλμωδός: “Εν
τούτω έγνων ότι τεθέληκάς με, ότι ου μη επιχαρή ο εχθρός μου επ᾽
εμέ” (Ψαλμ. Μ/ 12) τον καιρόν του πολέμου. Λέγει δε επίσης:
“Εκέκραξα εν όλη καρδίᾳ μου” (Ψαλμ. ΡΙΗ/ 145), δηλαδή και με
το στόμα μου και με την ψυχή μου και το πνεύμα μου, διότι ευρί-
σκονται συγκεντρωμένοι οι δύο τελευταίοι (ψυχή και πνεύμα), εκεί
ανάμεσά τους βρίσκεται και ο Θεός (Ματθ. ΙΗ/ 20)».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 21, 2009 2:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΤΑ ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΠΑΘΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ.

Μας τα επισημαίνει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στο βιβλίον του
«Αόρατος πόλεμος» λέγοντας ότι:

«Μέσα εις το βάθος της καρδίας μας ευρίσκονται τόσον λεπτά
και τόσον κρύφια πάθη, όπου ουδέ αν είναι πάθη ολότελα ηξεύρομεν.
Πως λοιπόν ημπορούμεν να ξεθαρρεύσωμεν ότι από τα πάθη αυτά
εκαθαρίσθημεν; Και αν οι οξυδερκέστατοι εκείνοι και προφητικοί οφθαλμοί
του Δαβίδ δεν ηδύναντο ταύτα να γνωρίσουν, πως ημείς δυνάμεθα να τα γνωρίσωμεν;
Όθεν καθώς εκείνος πάντοτε παρεκάλει τον Θεόν να τον
καθαρίση από αυτά: “ Εκ των κρυφίων μου καθάρισόν με” (Ψαλμ.
ΙΗ/Ι3), έτσι και ημείς έχομεν χρείαν να δεώμεθα πάντοτε δια τον
καθαρισμόν των τοιούτων κρυφίων μας. Διότι ημείς τας ενεργείας
μόνον και τους κλάδους των παθών
αισθανόμεθα, τας δε δυνάμεις και ρίζας αυτών ουδαμώς γνωρίζο-
μεν χωρίς τον φωτισμόν του Αγίου Πνεύματος».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 22, 2009 12:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΗΣ Ο ΚΕΝΟΔΟΞΟΣ.

Το διδάσκει ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναϊτης στον Λόγον ΚΑ´ της «Κλίμακος»
λέγοντας:

«Ο κενόδοξος είναι ειδωλολάτρης και ας δείχνη ότι είναι
πιστός. Σέβεται τον Θεόν φαινομενικά, αλλά επιζητεί πραγματικά
να αρέση στους ανθρώπους και όχι στον Θεόν. Και είναι κενόδο-
ξος κάθε επιδεικτικός άνθρωπος. Του κενόδοξου η νηστεία είναι
χωρίς μισθόν και η προσευχή του άκαιρη και άστοχη, γιατί και τα
δυο τα κάνει για τον ανθρώπινον έπαινο…».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 23, 2009 7:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΠΩΣ ΘΑ ΒΡΗΣ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ.

Ποιον δρόμο; Αυτόν, που
οδηγεί στην αιώνια ζωή. Μας το εξηγεί ο Άγιος Μάξιμος ο Ομο-
λογητής (Β´ Εκατοντάδα περὶ αγάπης) με τα εξής:

«Αν θέλης να βρης την οδόν, που οδηγεί στην αιώνια ζωή,
ζήτα την σε αυτήν την Οδόν, που είπε:
“Εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή”
(Ιω. ΙΔ´ 6) και εκεί θα την βρης. Αλλά ζήτα την με πολύ μεγάλον πόθον, γιατί
είναι λίγοι όσοι βρίσκουν αυτήν την οδόν (Ματθ. Ζ´Ι4), μη τυχόν και
μείνης έξω από τους λίγους και βρεθής μαζί με τους πολλούς».

=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 24, 2009 12:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΤΙ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΔΙΝΟΥΜΕ.


Παίρνουμε την τροφή
για την ψυχή μας, λέγει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος στον ΟΓ´ Λόγον
των «Ασκητικών» του με τα εξής:

«Ας μη νομίσης ότι ο άνθρω-
πος, που είναι δεμένος στα σωματικά πράγματα θα αποκτήση παρ-
ρησία ενώπιον του Θεού με την προσευχή. Ψυχή φιλάργυρη στερείται
της σοφίας, ενώ ο ελεήμων σοφίζεται από το Πνεύμα. Η ελεημοσύ-
νη τρέφει την γνώση στην ψυχή, όπως το έλαιον τρέφει την φλόγα του
καντηλιού».

Γι΄ αυτό ελεημοσύνη υλική, αλλά και πνευματική.


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 25, 2009 2:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΤΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΠΡΑΓΜΑ.

Στον Α/ Λόγον του περὶ
προσευχής, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, αδελφός κατά σάρκα
του Μ. Βασιλείου, γράφει μεταξύ άλλων:

«Άπειρα παραδείγματα μπορεί να βρη κανείς απὸ όσα έχουν γίνει ως τώρα, και
από τα οποία γίνεται φανερόν ότι κανένα πράγμα από αυτά,
που αξίζουν σ᾽ αυτήν την ζωή, δεν είναι πιο πολύτιμο από την
προσευχή».

Γι᾽ αυτό προσευχή, όσον μπορούμε ο καθένας.


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 26, 2009 2:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΟΤΑΝ ΔΗΣ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΣΟΥ.

Ο όσιος Πέτρος Ο Δαμασκηνός γράφει (Δεύτερον Βιβλίον):

«εκείνος, που φωτίστηκε, ώστε
να βλέπη τις αμαρτίες του, δεν σταματά να θρηνή τον εαυτόν του και τους
άλλους ανθρώπους, βλέποντας την τόσην ανοχήν του Θεού και τις τόσες
αμαρτίες, που από την αρχή κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε διαρκώς
οι άθλιοι. Απ᾽ αυτό γίνεται ευγνώμων, μη τολμώντας να κατακρίνη κανέναν,
από ντροπή για τις πολλές ευεργεσίες του Θεού και τα δικά μας αμαρτή-
ματα…».

Ας βλέπουμε λοιπόν κι εμείς τις αμαρτίες μας και ας πράττουμε ανάλογα.


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 27, 2009 1:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

Η ΧΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΑ.

Την διδασκαλία αυτή την βρήκα
στην «Β/ Εκατοντάδα κεφαλαίων» του Αγίου Νικήτα του Στηθά-
του, όπου μας λέγει: «Σε κάθε αγωνιστή, που αθλεί σύμφωνα με
τους κανόνες (Β/ Τιμ. Β/ 5) και προχωρεί προς το μέσον και φθά-
νει στην ωριμότητα και την τελειότητα, η οποία έχει μέτρον της τον
Χριστόν ( Εφεσ. Δ/ 13), η αποκατάσταση στην μέλλουσα ζωή,
μετά την απόθεση του σώματος, γίνεται γνωστή και φανερή με
πληροφορία και ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Η χαρά είναι αιώνια μέ-
σα σε αιώνιο φως, η μακαριότητα δηλαδή της ουράνιας κατοικίας.
Και χαρά δίχως τέλος αγκαλιάζει τις καρδιές εκείνων, που αγω-
νίζονται εδώ σύμφωνα με τους κανόνες, και τους γλυκοφιλεί η
ευφροσύνη του Αγίου Πνεύματος, η οποία κατά τον λόγον του Κυ-
ρίου δεν θα αφαιρεθή από αυτούς (Ιω. ΙΣΤ/ 22)».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 28, 2009 12:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΣΥΝΕΡΓΕΙ ΦΑΝΕΡΑ ΚΑΙ ΚΡΥΦΑ.

«Ο Θεός δεν αφήνει
ποτέ εκείνους, που προσέρχονται ανεπιφύλακτα σε Αυτόν», μας
λέγει ο Άγιος Συμεών ο Ν. Θεολόγος στα «Πρακτικά και Θεο-
λογικά Κεφάλαιά» του, «δεν τους αφήνει να πέσουν στην αμαρ-
τία χωρίς σηκωμόν, αλλά όταν βλέπει ότι δεν έχουν την δύνα-
μη, συμπράττει και βοηθεί, τους προσφέρει ενίσχυση από ψηλά
και τους φέρνει κοντά του. Συνεργεί και φανερά και κρυφά, και
έτσι, που αυτοί να μη το συνειδητοποιούν, και αλλιώς, με τρό-
πον συνειδητόν, έως ότου, αφού ανεβούν όλην την κλίμακα,
προσεγγίσουν σε Αυτόν και ενωθούν εξ ολοκλήρου με Αυτόν
και λησμονήσουν όλα τα επίγεια και βρεθούν μαζί του εκεί ψηλά
—είτε με το σώμα τους είτε χωρίς το σώμα, δεν γνωρίζω— να
ζουν μαζί του και να απολαμβάνουν τα απόρρητα αγαθά».


=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 29, 2009 1:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================


ΝΑ ΛΥΠΑΣΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.

Μια πολύ μεγάλη αλήθεια μας διδάσκει ο Άγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος,
λέγοντας να λυπόμαστε πριν απ᾽ όλα, τον χρόνο της ζωής μας:

«Τίποτε άλλο δεν πρέπει να λυπάσαι
τόσον, όσον τον χρόνον σου. Αν ξοδεύσης χρήματα, θα μπορέσης και πά-
λι να τα αποκτήσης. Αν όμως χάσης τον χρόνον σου, είναι πολύ δύσκολον
να τον ξαναποκτήσης. Γιατί είναι πολύ λίγος ο χρόνος, που μας έχει χα-
ρισθή στην παρούσα ζωή».

Ας φροντίζουμε λοιπόν για την αιωνιότητα.

=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 30, 2009 12:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ.

Ο Όσιος Ηλίας ο Έκδικος,
μας συμβουλεύει από τα εύκολα, όπως γράφει στο «Γνωμικὸν
Ανθολόγιόν» του: «Από τις αρετές, που εξαρτώνται από μας, οι
σύμφωνες με την δύναμή μας είναι η προσευχή και η σιωπή. Από
αυτές, που δεν εξαρτώνται από μας, αλλά κυρίως από την κατα-
σκευή του σώματος, είναι η νηστεία και η αγρυπνία. Όποιο από
τα έργα αυτά μπορεί να κάνη ευκολώτερα ο αγωνιστής, με εκείνο
πρέπει να καταπιάνεται».

Εμπρός λοιπόν, ας αρχίσουμε.

=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 31, 2009 12:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΠΑΝΤΟΤΕ Η ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ.

Γράφοντας "Προς τον Θεόδουλον" ο Άγιος Ησύχιος ο Πρεσβύτερος τον
συμβουλεύει πως να αποφεύγη τους πονηρούς λογισμούς με τους
οποίους αρχίζει και γεννιέται η αμαρτία. Του αποκαλύπτει λοιπόν
το μεγάλον μυστικόν, που είναι η «νοερά προσευχή», το «Κύριε
Ιησού Χριστέ, ελέησόν με», λέγοντας:

« Όπως είναι αδύνατο να
περάση κανείς μεγάλον πέλαγος χωρίς μεγάλον πλοίον, έτσι είναι
αδύνατον να διώξη κανείς την προσβολή ενός πονηρού λογισμού
χωρίς την επίκλησιν του Ιησού Χριστού».

Τι καθόμαστε λοιπόν και
δὲν επικαλούμεθα τον Σωτήρα μας;

=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 01, 2009 2:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΙΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ.

Την διδασκαλίαν αυτήν την βρήκα στον Άγιο Γρηγόριον τον Παλαμά,
που μας λέγει:

«Ποια είναι λοιπόν τώρα η εντολή του Θεού, που
αφορά σ᾽ εμάς; Είναι η μετάνοια. Και ανακεφαλαίωσις της μετανοί-
ας είναι να μη ξαναγγίξουμε στο εξής τα απαγορευμένα… Γιατί η βα-
σιλεία των ουρανών —ω ανέκφραστη μεγάλη δωρεά!— είναι μέσα
μας (Λουκ. ΙΖ/ 21). Σε Αυτόν οφείλουμε να προσκολλώμεθα πάν-
τοτε με τα έργα της μετανοίας, αγαπώντας με όλη την δύναμή μας
Αυτόν, που τόσον μας αγάπησε».

Ιδού η μετάνοια για όλους μας…

=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 02, 2009 1:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

ΤΟ «ΚΑΘ’ ΟΜΟΙΩΣΙΝ» ΚΑΙ Η ΔΟΞΑ.

Ο Άγιος Διάδοχος Φωτικής (Β. Ἤπειρος) γράφει στα «Εκατόν Πρακτικά
Κεφάλαιά» του τα εξής θεοφώτιστα:

«Όλοι οι άνθρωποι είμαστε πλασμένοι κατ᾽ εικόνα του Θεού. Το “καθ᾽ ομοίωσιν” όμως το έχουν μόνον εκείνοι, οι οποίοι με πολλήν αγάπην υποδούλωσαν την ελευθερία τους στον Θεόν. Γιατί όταν δεν ανήκουμε στους εαυτούς μας, τότε είμαστε όμοιοι με Εκείνον, που μας συμφιλίωσε με τον
εαυτόν Του μέσω της αγάπης. Αυτό δεν μπορεί κανείς να το επι-
τύχη, αν δεν πείση την ψυχή του να μη δελεάζεται από την εύκολη
δόξα του κόσμου τούτου».

=====================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Νοέ 10, 2011 6:05 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΔΙΩΧΝΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΚΥΛΑΚΙΑ.

Ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος γράφει σε έναν «Λόγον» του ότι:

«Τα πάθη μοιάζουν σαν μικρά σκυλάκια, που συνηθίζουν
να συχνάζουν έξω από τα κρεοπωλεία. Αυτά,
μόλις τους βάλης μια φωνή, φεύγουν αμέσως. Ὅταν όμως τα αφήσης
ελεύθερα, επιτίθενται σαν μεγάλα λιοντάρια. Διώξε, λοιπόν, την μικρή
επιθυμία, που μόλις άρχισε να φυτρώνη στην ψυχή σου, για να μη
μεγαλώση μέσα σου καὶ σε κάψη. Αν δεν νικήσης τα μικρά
πάθη, θα γίνουν μεγάλα και φοβερά».
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 26, 2011 6:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΟΣΦΡΗΣΗ.

Στον Λόγον του "Περί διακρίσεως" ο Άγιος Ιωάννης της "Κλίμακος" γράφει: "Εκείνοι, που έχουν καλή όσφρηση μπορούν να αντιληφθούν κάποιον, που έχει επάνω του αρώματα. Ομοίως και μια καθαρή ψυχή, όταν πλησιάση κάποιον, που έχει την ευωδία, που και αυτή απέκτησε από τον Θεόν ή την δυσωδία, που και αυτή κάποτε είχε, αλλά τώρα ελευθερώθηκε τελείως, όταν πλησιάση κάποιον, αμέσως τις αντιλαμβάνεται, την στιγμή, που οι άλλοι γύρω δεν αισθάνονται τίποτε".

Η καθαρότητα της ψυχής γίνεται πάντοτε ο ασφαλής οδηγός για την καλή πνευματική πορεία.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 24, 2012 10:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

Άγιος Ισαάκ ο Σύρος: και τι εστι καρδία ελεήμων;

Και είπε: Καύσις καρδίας υπέρ πάσης της κτίσεως, υπέρ των ανθρώπων και των ορνέων και των ζώων και των δαιμόνων, και υπέρ παντός κτίσματος. Και εκ της μνήμης αυτών και της θεωρίας αυτών ρέουσιν οι οφθαλμοί αυτού δάκρυα. Εκ της πολλής και σφοδράς ελεημοσύνης, της συνεχούσης την καρδίαν, και εκ της πολλής καρτερίας σμικρύνεται η καρδία αυτού, και ου δύναται βαστάσαι ή ακούσαι ή ιδείν βλάβην τινά ή λύπην μικράν εν τη κτίσει γινομένην. Και δια τούτο και υπέρ των αλόγων και υπέρ των εχθρών της αληθείας και υπέρ των βλαπτόντων αυτόν εν πάση ώρα ευχήν μετά δακρύων προσφέρει, του φυλαχθήναι αυτούς και ιλασθήναι αυτοίς, ομοίως και υπέρ της φύσεως των ερπετών, εκ της πολλής αυτού ελεημοσύνης της κινουμένης εν τη καρδία αυτού αμέτρως καθ΄ ομοιότητα του Θεού.
(Λόγος 81).


===================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Silver
Παλιός Χρήστης
Παλιός Χρήστης


Συμμετάσχουν: 17 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 787

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 31, 2012 11:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

=====================================================

΄Ενας μοναχός εξωμολογήθηκε στον Αββά Σισώη:
«΄Επεσα πάτερ. Τι να κάνω;»
«Σήκω», του είπε, με τη χαρακτηριστική του απλότητα ο άγιος Γέροντας.
«Σηκώθηκα Αββά μα πάλι έπεσα στην καταραμένη αμαρτία», ομολόγησε με θλίψη ο αδελφός.
«Και τι σε εμποδίζει να ξανασηκωθείς;»
«Ως πότε Αββά» ρώτησε ο αδελφός.
«΄Εως ότου να σε βρή ο θάνατος ή στην πτώση ή στην έγερση. Δεν είναι γραμμένο όπου ευρώ σε, εκεί και κρινώ σε; Μόνο εύχου στο Θεό να βρεθείς την τελευταία σου στιγμή σηκωμένος με την αγία μετάνοια.» του εξήγησε ο Αββάς Σισώης.



===================================================
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Αυτή η συζήτηση έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε, να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε θέμα σ' αυτή   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή     Αρχική σελίδα -> Από Το Γεροντικόν Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4
Σελίδα 4 από 4

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias

Abuse - Αναφορά παραβίασης - Οροι χρήσης υπηρεσίας.
Powered by forumup.gr Δωρεάν forum, Δημιουργήστε το δικό σας φόρουμ δωρεάν! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.385